sâmbătă, 8 iulie 2017

Toate 14 intr-o saptamana

Ce pompos suna :). Sa va zic despre ce e vorba. Avem pe teritoriul Romaniei 14 varfuri de peste 2500. Unii spun 12, altii 13, dar cei mai multi, dupa masuratorile din ultimii ani, se refera la 14.

Cele 14 sunt: Le pun in ordinea in care am de gand sa le fac.
-Masivul Bucegi-Vf. Omu 2505, vf Bucura Dumbrava sau Ocolit 2503 si Capul Morarului 2501. ------Masivul Fagaras- Vf Hartopul Darei 2506, Dara 2501, Vistea Mare 2527, Moldoveanu 2544, Vanatarea lui Buteanu 2507, Lespezi 2517, Cornul Caltunului 2510 si Negoiu cu ai lui 2535m. ----.Masivul Parang-Vf Parangul Mare 2519.
-Masivul Retezat-Vf Papusa 2508 si Peleaga cu ai lui 2509.

De unde si pana unde? Acum vreo doi ani, nici nu mai tin minte in ce context, mi-a trecut prin cap o provocare. Mi-ar placea sa fac toate varfurile de peste 2500 intr-o saptamana, iar distanta parcursa sa fie doar pe propriile picioare. Cum de mi-a trecut asta prin cap? nu stiu.  In urma cu 5, 6 ani frecventam cercuri de muntomani. Ne strangeam cativa pe carpati.org si faceam o iesire dintre betoane. Ca mergeam cu trenul, stateam in jurul unui foc de tabara, mancam, beam intr-o cabana, intotdeauna erau discutii pe tema muntelui. De la trasee, fauna pana la cantece de munte. E ca acum. Frecventez cercuri de alergatori si, fie ca merg cu masina, ridic kitul. mancam undeva... aproape ca nu exista ocazie in care sa nu se vorbeasca ceva despre alergare. In urma acelor discutii, de mai multe ori am auzit pe cate unul sa zica ca le-a facut pe toate intr-o luna, vara sau an. Eh, pe atunci eram mai la inceput cu muntele. Abia daca urcasem pe 3, 4 varfuri din cele 14. Nici macar pe Moldoveanu sau Negoiu. Asta si din cauza ca erau departe de Bucuresti, iar eu nu eram asa interesat sa le bifez pe vreo lista. In fine. Presupun ca mi-a ramas ceva ascuns acolo intr-un coltisor al mintii. Poate fi si de la pofta de aventura. De fapt, e foarte posibil sa fie o combinatie intre placerea pt munte, aventura, andrenalina, sa fac ceva nou, sa descopar locuri in care n-am mai ajuns si nu in ultimul rand, sa-mi depasesc limitele.

Daca la inceput m-am gandit doar la propria persoana, "mult spus m-am gandit", tot aruncand cate o vorba printre cunoscuti, m-am mai trezit cu doua persoane care le-ar fi placut sa ma insoteasca. Din pacate, pana la urma, persoanele respective din diverse motive nu mai pot merge.

Ideea mi-a trecut prin minte acum doi ani, dar atunci nu ma simteam pregatit. Anul trecut am zis sa incerc din nou cursa 7500 elite si , avand in vedere datele cam aproapiate ale concursului si a ceea ce aveam eu in cap, am ramas cu concursul. Anul asta am zis gata. Da, mi-ar placea sa mai incerc la 7500, dar simt ca imi doresc mai mult asta. Daca acum doi ani nu ma simteam pregatit, fie vorba intre noi, nici acum nu sunt sigur cat de pregatit sunt. De fapt, mai mult de trei zile consecutive n-am mers niciodata pe munte si, asta in conditiile in care am stat la cabana si ziua a treia era de coborare :). Cu cortul, pot sa numar pe degetele de la ambele maini de cate ori am fost. E drept, nici n-am avut cort pana anul asta. Am mai stat prin refugii, dar mai rar pt ca ele asta sunt, refugii. Una peste alta, n-am avut nimic intins pe mai multe zile si, mai ales asa cum mi-am propus acum, sa am bagaj cat mai usor. Pe de alta parte, daca pana in urma cu trei ani abia urcasem pe vreo 4 din cele 14 varfuri, intre timp le-am bifat aproape pe toate. pe unele chiar de mai multe ori. Cel pe care inca n-am avut ocazia sa-l urc e Vanatoarea lui Buteanu.

Ca sa iasa provocarea, am incercat sa-mi schitez traseul si echipamentul. Ambele pot suferii modificari pe parcursul acelor zile, dar sper sa fie modificari mici, nu unele care sa-mi dea foarte mult de furca.

Avand in vedere ca sunt un amator in ceea ce priveste aceasta experienta, am rugamintea sa-mi dati ceva sfaturi in ceea ce priveste traseul, alimentatia, rucsacul si orice considerati ca e nevoie.

Pana acum eu m-am gandit la astea.

Alimentatia:
Niste tablete cu nutrienti care se dizolva in apa.
Cateva batoane proteice
Unt de arahide
Orez expandat sau ceva asemanator.
Apa

Echipament pe mine si in rucsac:
O pereche adidasi trail
Doua perechi sosete
O pereche de compresii pt gambe
Colanti scurti, lungi si o pereche pantaloni de trening.
Doua tricouri
O bluza cu maneca lunga
O foita
Sapca
Ochelari de soare

Echipament si diverse
Rucsac 20L, inca n-am, dar sper sa gasesc la cineva care sa-mi imprumute.
Sac de dormit 650gr ca mai usor si ieftin n-am gasit. Rezista pana la 0 grade daca ma imbrac bine:)
Bete trecking, cam grele, dar sunt rezistente.
Telefon si acumulator. Din pacate pot face doar doua incarcari. Mi-ar fi placut sa merg cu strava, dar pentru asta am nevoie de acumulator mai serios. Poate are cineva sa-mi imprumute.
Ceva de prim ajutor. Un bandaj, fasa elastica si, ma mai gandesc.
Carnetel si pix.
Sapun
Pasta si periuta dinti.
Folie supravietuire
Harti
Frontala
Bricheta


TRASEUL

Ziua 1. Plecare din Busteni, urcat pe Cerbului, facut cele trei vf-uri, coborat in Bran pe Ciubotea. Din Bran, ca alta varianta mai buna n-am gasit, trebuie sa tin asfaltul pana in Zarnesti si mai departe pana la Plaiu Foii unde urmeaza sa inoptez prima noapte.
Ziua 2. Plecare din Plaiu Foii, facut creasta Fagarasului pana la refugiul Podul Giurgiului sau Fereastra Zmeilor.
Ziua 3. Plecare de la refugiu, ajuns pe Vanatoarea lui Buteanu, intoarcere si continuare pana la vf Lespezi si Cornul Caltunului dupa care continuat pana pe Negoiu de unde trebuie sa gasesc cea mai buna varianta pentru a ajunge la Olt in zona localitatilor Perisani, Brezoi, foarte aproape de Parcul Natural Cozia
Ziua 4. Din Brezoi sau oricare alta localitate din zona, prin muntii Capatanii sau Latoritei trebuie sa ajung la Complexul turistic Tudor Petrimanu sau la Transalpina undeva in statiunea Ranca.
Ziua 5. De la Tudor Petrimanu sau din Ranca, continui pana pe Parangul Mare si mai departe pana in Petrosani unde urmeaza sa inoptez.
Ziua 6. Din Petrosani trebuie sa ajung in una din localitatile Valea de Brazi sau Campu lui Neag.
Ziua 7. Din oricare cele doua localitati urmeaza sa urc in Retezat pana pe Papusa si Peleaga, dupa care sa cobor la cabana Gentiana.
Ziua 8. De la Gentiana sa gasesc cea mai buna varianta ca sa ajung in Hateg sau Petrosani. Eventual o sa fac si autostopul, doar ca nu stiu unde momentan :).

Dupa cum am zis, mi-ar placea sa primesc ceva sfaturi de la oameni cu experienta.
Sunt interesat de alimentatie si ce sa car in rucsac. De traseu si, ma refer la variantele optime pentru portiunile Bran-Plaiu Foii, Vf Negoiu-localitatea Brezoi, localitatea Brezoi-vf Parangul Mare, Petrosani-vf-urile Peleaga, Papusa. Cand ma refer la variante optime, de fapt ma gandesc sa fie un echilibru intre distanta, urcare si coborare. Cu cat vor trece zilele, cu atat o sa vreau sa urc si cobor mai putin :). Cel putin asa cred acum. Mai sunt interesat foarte mult de refugiile, stanile pe care pot sa le gasesc pe traseu in muntii Fagaras, Capatanii sau Latoritei si Retezat.

Ce imi lipseste. Poate se gaseste cineva sa ma ajute si la asta.
Rucsacul de 20L, un acumulator care sa-mi incarce telefonul de macar 3 ori sau ceva pe care sa inregistrez traseul, dar sa ma si invete sa-l folosesc :). Niste bete mai usoare si, cam atat. Cel putin asa cred acum.

In ceea ce priveste rucsacul, am o promisiune din partea lui Dragos State de la Ciucasx3. Sa vedem daca e ceea ce imi trebuie mie.

P.S. Daca vrea cineva sa ma insoteasca pe anumite portiuni, e mai mult decat binevenit. Eventual sa-mi si aduca ceva de mancare :).












2 comentarii:

  1. Salut! Pentru a marca varfurile Papusa si Peleaga din Retezat, exista si posibilitatea sa gasesti o masina din satul Pui ce urca la Stana de Rau pe valea raului Barbat (mari sanse dimineata la primele ore!) Am fost acum 2 ani, drumul forestier catre Stana de Rau fiind bun si destul de circulat de camioane si masini. Am fost acum 2 ani acolo (vezi: http://catalinlamunte.blogspot.ro/2015/11/felia-retezata.html). Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. undeva ai sarit de moldoveanu si vistea...

    RăspundețiȘtergere

Grigne Skymarathon

Grigne Skymarathon, un concurs de categoria premier din circuitul Skurunner World Series. Se spune la ei pe site, că e cel mai tehnic circui...